Jazz

av (forfatter) og Mona Lange (oversetter).

Aschehoug 2008 Heftet

Det fargete ekteparet Joe og Violet Trace flytter fra landsbygda i Virginia for å skape en ny tilværelse i Harlem, New York. Men ekteskapet har gått i stå, de snakker ikke sammen lenger, og Joe får etter hvert et hemmelig forhold til den unge jenta Dorcas. Da hun går fra ham, skyter han henne. Gradvis blir det som er skjedd, belyst gjennom møter med fortiden. Trådene fører oss bakover og sørover og følger mønstrene og sammenhengene i Joes, Violets og mange andres liv, fram til et nytt utgangspunkt i nåtiden.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203211676

EAN 9788203211676

Serie Must

Omtalt tid 1900-tallet

Omtalt sted USA

Jeg har levd i mitt eget hode lenge, kanskje for lenge. Folk sier jeg burde komme meg mer ut. Omgås andre. Det kan nok hende jeg stenger av noen steder, men hvis du har måttet sitte og vente, som jeg har, mens partneren din er hos en annen, eller lover å gi deg sin fulle og hele oppmerksomhet etter middag, men sovner straks du begynner å snakke - ja, da kan du bli ugjestfri hvis du ikke passer deg, skjønt det er det siste jeg ønsker.

Kom gjerne med forslag i kommentarfeltet :)

Syns enda jeg har lest skremmende få av de 1001 bøkene men jobber med saken, må jo lese litt andre bøker også.

Opprydning i bokhylla, alle bøkene er innbundet med omslag om ikke annet er nevnt. Prisen er 50,- pr bok. Ved sending betaler kjøper frakt i henhold til postens satser.
Kan også ta bøker i bytte, kom med forslag eller sjekk ønskelista mi.
Jeg er ikke her inne regelmessig slik at det kan lønne seg å kontakte med via her:

• "Sangen om Salomon" av Chloe Anthony Wofford
  • "Kjærlighet" av Toni Morrison