Janne, min venn

Gyldendal Tiden 1988 Innbundet

En helt vanlig dag braser sykkelen med en uvanlig, rødhåret og fegnete Janne inn i Krilles liv, og blir der. Og nå står politiet med Jannes sykkel og stiller spørsmål, mens Janne selv er forsvunnet. Hva har hendt? En bemerkelsesverdig og prisbelønt debutroman med driv, humor og tragedie.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1988

ISBN13 9788205174511

EAN 9788205174511

Tildelt litteraturpris Bastianprisen. Barn og ungdom 1989

Noen bøker er verdt å lese om igjen:) Egentlig et vågestykke å ta boka frem igjen når det er nesten 20 år siden sist... Mye av handlingen var glemt, og det jeg husket var inntrykket som boka og særlig slutten gjorde. Ikke helt samme opplevelsen så klart. Men fortsatt en bok som sitter, som man egentlig har lyst til å gå inn og forandre så alt skal gå litt bedre.

• "Mens regnbuen blekner" av Peter Pohl
  • "Ja må han le, hva?" av Per Nilsson
  • "Jeg savner deg, jeg savner deg" av Peter Pohl
  • "Bortførelsen" av Mette Newth
  • "I klokkenes tid" av Maria Gripe
  • "Barske bøller gjør gode gjerninger - (enten du liker det eller ikke)" av Aaron Blabey
  • "Tilgi meg Fredrik" av Evi Bøgenæs