Jakten på den perfekte ponnien

Gyldendal 2011 Innbundet

Idunn skal endelig få kjøpe seg sin egen hest. Nå starter jakten på den perfekte ponnien. Men det er ikke lett, det er liksom ingen ponnier som passer helt. Dette er den første boka om Idunn.

Drømmen om egen hest

Idunns drømmehest er en ung gråskimmel som er sprek, flink i sprang og dressur, trafikksikker og snill. Men den eneste hesten hun har tilgang til nå, er Dundra, verdens søteste, men tregeste hest, som hun attpåtil må dele med venninnen Sara. Så da pappa sier han skal betale for en ponni, er hun i himmelen ... nesten ... for hvis drømmen skal gå i oppfyllelse, må hun begynne jakten, og det er ikke lett, det er liksom ingen ponnier som passer helt ...En drømmebok for alle hesteinteresserte. Chipman kan hest og dyr. Gjennom jakten på den ideelle ponnien kommer vi tett på Idunn, en litt usikker jente med en dominerende farmor, en mamma som døde da hun var liten, en fjern pappa, en opprørsk storesøster, en pyton lillebror og verdens beste bestevenninne.

ISBN13 9788205398399

EAN 9788205398399

Serie Sokki-bøkene

Serier for barn som liker å lese om hester. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Lyntyven" av Rick Riordan
  • "En kikkert av rav - den mørke materien III" av Philip Pullman