Ivar Nimme

Kagge 2012 E-bok

Ivar Nimme er grisebonde og ungkar i ei lita bygd på Vestlandet. Kona har reist frå han, men Ivar har omsider funne seg til rette på farsgarden med 400 velfødde svin. Ein dag står byråkrati og EU-reglar på tunet, noko Ivar ikkje finn seg i. Han går til kamp for grisane og garden sin, ein kamp som får store konsekvensar.

Ivar Nimme er grisebonde og ungkar. Han drog frå ein god jobb som altmoglegmann på Golsfjellet for å ta over garden, då faren forsvann i Kina. Kona hans reiste frå han, men i den vesle dalen på Vestlandet har han saman med 400 velfødde svin funne oppskrifta på framifrå grisehald. Ein dag står byråkrati og reglar i det vesle tunet på Nimme. Den sta bonden tek opp kampen for grisane og garden sin, men oppvigleriet får store konsekvensar. Det er mektige krefter, utan kjensler eller andlet, han kjemar mot. Med ryggen mot veggen og ei handfull tilfeldig samanraska kameratar, slåss Ivar for fyrste gong for det han trur på. Viss dei følgjer samfunnet sine spelereglar, er dei dømde til å mislukkast. Men kven bryr seg om slikt, når sjølve livet til ein grisebonde står på spel?

Forlag Kagge

Omtalt sted Vestlandet

Innledningsvis artig bok, fikk meg til å humre, og noen ganger til å le. Boka beholder den lystige tonen hele veien, men de politiske undertonene blir etterhvert alt annen enn undertoner. Føler at jeg sitter å leser et politisk manifest litt ut i boka. Jeg lurer også på om de som hadde ansvaret for språkvask var syke den dagen de skulle gå gjennom denne.

Me liker å tru at me er så ulike folk som levde for lenge sidan. At dei var enklare enn oss, berre fordi me i dag har så mange moderne greier.

Dei hadde eigen indianar på Nimme. På stølen, som låg eit par timars rask gonge inn i dalen og opp på fjellet, budde det ein ekte indianar. Han kalla seg for Will Chawue. Han var ikkje barnefødd indianar. Han var sjøvlærd. Will heitte eigentleg William van der Zoup og var nederlendar. Av grunnar få fekk vita, hadde han mønstra av heile sitt nederlandske opphav og gjort krav på å verta godteken som amerikansk indianar.

Følger trenden og lager liste

Listen oppdateres fortløpende.

• "Den sumaren eg fylte diesel" av Arne Hjeltnes