Isprinsessen

Gyldendal 2008 Innbundet

I Trondheim er 13 år gamle Daniel og arkeologene Frank og Rebecca på sporet av en vikinggrav som kan gi løsningen på et gammelt mysterium. Handlingen strekker seg fra vikingtidens Island, via Grønland til Munkholmen utenfor Trondheim nå i dag.

Løsningen på en 1000 år gammel gåte nærmer seg... Fra middelalderens Island til dagens Trondheim, fra skinnende isbreer på Grønland til mørke katakomber dypt under Munkholmen: Bli med arkeologene Frank og Rebecca og 13 år gamle Daniel på en skattejakt og oppdagelsesferd helt utenom det vanlige!Tore Strømøy har utgitt flere bøker, men er best kjent for tv-programmet "Tore på sporet". Han debuterer som skjønnlitterær forfatter med denne røverhistorien av et mysterium.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205376342

EAN 9788205376342

Genre Spenning

Omtalt tid Vikingtiden 2000-2009

Omtalt sted Island Trondheim Grønland

Hva var det for et lys? Leiv satt på hesteryggen og myste mot den beksvarte himmelen der nordlyset lekte sisten med stjernene. Det var ikke bare nordlysets forsøk på å male himmelen han hadde sett. Dette var noe helt annet også. Som en stjerne som falt ned mot ham. Der var det igjen! Tiåringen skvatt til. Under den grove drakten banket hjertet hans sterkere. Nå var han ikke i tvil. Det var noe galt med stjernehimmelen i kveld. Noe fryktelig galt.

• "Vinterdvale" av Anne Michaels
  • "Tunneler" av Roderick Gordon