Isabellas store bok om kjøkkenhagen

fra første spadestikk til siste bærhøst

av (medforfatter), Niels Jensen (illustratør), Ruth Hydes (illustratør) og Lotte Holmboe (oversetter).

Aschehoug 2012 Innbundet

I denne boken følger vi en økologisk kjøkkenhage gjennom et kalenderår. Den gir informasjon om planter, økologi og hagearbeidets utfordringer og gleder. Den har en komplett planteguide, eksempler på 13 bed du kan etterligne og enkle oppskrifter basert på det du høster i kjøkkenhagen. Med stikkordregister.

ISABELLAS store bok om kjøkkenhagen er boken for deg som vil dyrke dine egne krydderurter, frukttrær og grønnsaker, og som vil høste bær, poteter og purre - og plukke de vakreste buketter vår som høst fra din egen hage. Her får du inspirasjon og lærer hvordan du planlegger en vakker og anvendelig kjøkkenhage. Du kan følge årets gang i kjøkkenhagen måned for måned, og lese om planter, økologi, og om hagearbeidets utfordringer og gleder.

Boken guider deg fra bed til bed. Du får en plan over hvert bed og informasjon om hver plante. Du kan lage en kopi av hele hagen eller velge de bedene du ønsker og har plass til. ISABELLAS kjøkkenhage er økologisk, men hvor økologisk du vil være, er opp til deg.

Boken gir deg:
- inspirasjon til en romantisk kjøkkenhage full av grønnsaker og blomster
- en grov skisse over en 100 m2 kjøkkenhage, samt plantegninger av kjøkkenhagen hver måned
- oversikt over hagearbeidet for hver måned
- en komplett planteguide med beskrivelser av alle plantene
- eksempler på 13 bed du kan etterligne
- enkle oppskrifter basert på det du høster i kjøkkenhagen

ISBN13 9788203390708

EAN 9788203390708

• "Urter for kropp og sjel - gode råd om økologisk dyrking og bruk av urter til mat, medisin og kosmetikk" av Jekka McVicar
  • "Det tredje tegnet" av Yrsa Sigurðardóttir
  • "Se, Marikken, det snør" av Astrid Lindgren
  • "Alberte og Jakob" av Cora Sandel
  • "Gravkammer" av Kate Mosse
  • "Før jeg sovner" av Steve J. Watson
  • "En julefortelling" av Charles Dickens
  • "Tante Grønn, tante Brun og tante Fiolett" av Elsa Beskow
  • "Simon og eiketrærne" av Marianne Fredriksson
  • "Historikeren" av Elizabeth Kostova