Instrumental

pianoet, pillene, psyken og jeg

av (forfatter) og Eivind Lilleskjæret (oversetter).

Bazar 2018 E-bok

En nådeløst ærlig skildring av overgrep mot et barn og hvilke konsekvenser det har. For James Rhodes ble redningen musikken.
Dette er en selvbiografi som mangler sidestykke: dønn ærlig, modig og overraskende morsom - James Rhodes prosa er gjennomsyret av en svart humor selv i de mørkeste øyeblikk. Instrumental er også en hyllest til musikkens terapeutiske kraft, ispedd fascinerende fakta om hvordan den klassiske musikken faktisk virker og om det uvanlige livet mange av de fremste komponistene levde. Instrumental forklarer hvorfor og hvordan musikken har potensial til å forandre liv.

James Rhodes' lidenskap for musikk har vært hans redning. Musikken har vært tråden som har holdt ham sammen gjennom et liv preget av smerte, konflikter og sammenbrudd. Å lytte til Rakhmaninov på repeat da han var en traumatisert tenåring eller oppdage en adagio av Bach mens han var innlagt på sykehus - slike mirakler har hjulpet ham til å overleve. Et tilfeldig møte med en fremmed inspirerte ham til å bli den velrenommerte konsertpianisten han er i dag.

Forlag Bazar

ISBN13 9788202601188