Inkognito

thriller

Gyldendal 2020 E-bok

Et mulig statskupp. Et brutalt attentat. En livsfarlig mulvarp.
Under heftige demonstrasjoner foran Stortinget forsøker en skjør mindretallsregjering å drive gjennom en omstridt arbeidsreform. Overraskende kulminerer debatten med at statsministeren stiller kabinettsspørsmål - og taper. Morgenen etter blir statsministeren drept av en ukjent attentatmann, og landet kastes ut i et bunnløst politisk kaos. Gjerningsmannen passer ikke inn i noen normal terrorprofil, og Oslo er lammet av frykt for nye anslag. Hvem står bak, og hvorfor? Er angrepet en fordekt krigserklæring? Et forsøk på å undergrave Norges demokrati? Spesialrådgiver Theo Hannover i PST får ansvaret for etterforskningen. Raskt kommer motstridende interesser for dagen, og mye tyder på at noen i de innerste maktsirkler motarbeider ham. Theo må kjempe både mot ytre og indre fiender i en nådeløs kamp mot klokken. Eirik Wekre (f. 1966) er født og oppvokst i Oslo, hvor han fortsatt bor. Han er samboer, og har to voksne barn. I forsvaret spesialiserte Wekre seg først innen fjernoppklaring bak fiendens linjer, og siden i sikkerhet og kontraetterretning ved Troms Landforsvar. Han gjennomgikk videre opplæring ved Forsvarets Skole i Etterretnings- og Sikkerhetstjeneste (nå Etterretningshøyskolen). Under den kalde krigen arbeidet han bl.a. som sikkerhetsoffiser i samarbeid med allierte styrker og Politiets Sikkerhetstjeneste (PST). Wekre studerte siden til to mastergrader i økonomi og ledelse og er også autorisert finansanalytiker. Han har jobbet som strategisk rådgiver, analytiker og forvalter i inn- og utland. Wekre debuterte som forfatter med «Spill uten regler» i 2005, og har utgitt i alt ni spenningsromaner. Noen av bøkene er også oversatt.

Utgivelsesår 2020

Serie Theo Hannover (3)