Inkognito

thriller

Gyldendal 2015 E-bok

Ny, brennaktuell thriller fra Eirik Wekre

ET MULIG STATSKUPPStortinget er i siste sesjon før sommeren, og en skjør mindretallsregjering forsøker desperat å drive gjennom en nødvendig arbeidsreform. Utenfor, under en brennende sol, demonstrerer fagorganisert, uniformert politi mot forslaget. Overraskende kulminerer debatten med at statsministeren stiller kabinettsspørsmål - og taper.
STATSMINISTEREN DREPTNeste morgen blir statsministeren drept av en ukjent attentatmann, og landet kastes ut i et bunnløst politisk kaos. Gjerningsmannen passer ikke inn i noen normal terrorprofil, og Oslo er lammet av frykt for nye anslag. Hvem står bak, og hvorfor? Er angrepet en fordekt krigserklæring? Et forsøk på å undergrave Norges demokrati?
EN LIVSFARLIG MULDVARPSpesialrådgiver Theo Hannover i PST får ansvaret for etterforskningen. Raskt kommer motstridende interesser for dagen, og mye tyder på at noen i de innerste maktsirkler motarbeider ham. Theo må kjempe mot ytre og indre fiender i en nådeløs kamp mot klokken.
Eirik Wekre fullfører sin Oslo-trilogi med en ny thriller som ligger skremmende tett opp mot den politiske virkelighet.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205487642