Inkognito

thriller

Gyldendal 2015 E-bok

Ny, brennaktuell thriller fra Eirik Wekre

ET MULIG STATSKUPPStortinget er i siste sesjon før sommeren, og en skjør mindretallsregjering forsøker desperat å drive gjennom en nødvendig arbeidsreform. Utenfor, under en brennende sol, demonstrerer fagorganisert, uniformert politi mot forslaget. Overraskende kulminerer debatten med at statsministeren stiller kabinettsspørsmål - og taper.
STATSMINISTEREN DREPTNeste morgen blir statsministeren drept av en ukjent attentatmann, og landet kastes ut i et bunnløst politisk kaos. Gjerningsmannen passer ikke inn i noen normal terrorprofil, og Oslo er lammet av frykt for nye anslag. Hvem står bak, og hvorfor? Er angrepet en fordekt krigserklæring? Et forsøk på å undergrave Norges demokrati?
EN LIVSFARLIG MULDVARPSpesialrådgiver Theo Hannover i PST får ansvaret for etterforskningen. Raskt kommer motstridende interesser for dagen, og mye tyder på at noen i de innerste maktsirkler motarbeider ham. Theo må kjempe mot ytre og indre fiender i en nådeløs kamp mot klokken.
Eirik Wekre fullfører sin Oslo-trilogi med en ny thriller som ligger skremmende tett opp mot den politiske virkelighet.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205487642

EAN 9788205487642

Genre Thriller Politi og detektiver Krim

Ønskelista er selvfølgelig ikke en statisk liste. Den lever i form av at det stadig kommer nye bøker til, mens andre bøker forsvinner. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg dem lenger, men fordi de har tatt plass i boksamlingen. Heldigvis er det alltid bøker å ønske seg :)

• "Nettverket" av Jeff Abbott
  • "Fuglefangerne - kriminalroman" av Eirik Wekre