Ingredienser

oppslagsverk for matelskere

av (forfatter), David Munns (illustratør) og Dag Biseth (gjendikter).

Gyldendal fakta 2004 Spiral

Boka beskriver over 500 ingredienser fra hele verden. Den gir råd om bruk av hver ingrediens, og har over 70 oppskrifter. Boka har også en oversikt over forhandlere med adresser og Internettadresser. Har register og litteraturliste.

Ingredienser.; oppslagsverk for matelskere hjelper deg i valg og bruk av det beste fra verdens rikholdige spiskammer. En viktig håndbok ingen kokk bør være foruten! Er du blant dem som trekkes mot hyllene med flasker, krukker og bokser når du er på handletur i supermarkedet, som må bort å kjenne på posen med tørket sopp, og som leser etiketter med stor interesse .; da er dette boken for deg!Både supermarkeder og innvandrerbutikker bugner av nye og spennende ingredienser, og dagens kokker har dermed fått et globalt spiskammer til disposisjon.I denne boken presenteres mer enn 500 ingredienser fra alle verdenshjørner. Her finner du omtale av de gode, velkjente ingrediensene du bruker til daglig, samt de mer uvanlige som du kan ty til når du vil utvide ditt kulinariske repertoar. Presentasjonen følges opp med fantasifulle og fristende serveringsforslag i tillegg til nyttige råd om oppbevaring og holdbarhet. Bakerst i boken finner du dessuten en presentasjon av og adresseliste over kjente forhandlere.Boken inneholder også over 70 fristende oppskrifter med bidrag fra kjente kokker som Claudia Roden, Michel Roux og Rick Stein.

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2004