Ingenting blir borte

Kolofon 2014 Innbundet

- En døende ung forfatter blir trillet inn på avdelingen til sykepleier Astrid. Han bruker sine siste timer og krefter til å fortelle en utrolig sterk og vakker historie - som han så sletter.
Det er fascinerende hvordan forfatteren først evner å ta barnets perspektiv, senere på en var måte skildrer den vanskelige puberteten og til slutt den mer resignerte kynikeren.
Hovedbudskapet kommer tydelig frem - at opplevelser i barndommen aldri blir helt borte, men blir værende i oss og påvirker oss gjennom hele livet like til døden. Forfatteren har en spesiell og suggererende fortellerstil som fanger leseren og gjør det vanskelig både å legge fra seg og glemme denne boken.
- En varm og øm bok om kjærligheten i alle dens stadier, fra den uskyldige og vakre ungdomsforelskelsen til det kompliserte forhold med tragisk utgang. En glimrende roman som ingen leser uten å bli berørt av. Flotte person- og tidsskildringer, humoren midt i alvoret og den særegne fortellerstemmen gjør dette til en spennende , underholdende og høyst annerledes roman med mange overraskende vendinger.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2014