Ingenmannsland

for oss som ikke døde, som ikke lenger er syke, men heller ikke blir friske

Press 2017 Innbundet

I august 2009 gikk Håvard Aagesen ut av dørene på Radiumhospitalet. En knallhard kreftbehandling med stråling og cellegift var over. Testene var gode. Alt tydet på at han var frisk. Det var en av de beste dagene i hans liv. Men det ble også begynnelsen på en tilværelse han ikke hadde kunnet forestille seg. Med en kropp han ikke kjente igjen. Med forventninger han ikke kunne leve opp til. Med smerter og utmattelse som var vanskelig å sette ord på. En reise inn i et ingenmannsland - inn i den ukjente og udefinerte sonen mellom sykdom og friskhet.

Ingenmannsland er en fascinerende og åpenhjertig beretning om livet som kreftoverlevende - en rapport fra en tilværelse stadig flere nordmenn kjenner på kroppen, men som vi likevel nesten aldri snakker om. Full av humor, men også med stor ærlighet, forteller Håvard Aagesen om sin egen kreftsykdom, og om kampen for å finne fram til en slags hverdag, en skjør balanse, etter at behandlingen er over. Ingenmannsland setter ord på sentrale erfaringer som hittil har vært tause: Boka er både en sterk leseropplevelse og et viktig bidrag til samfunnsdebatten.

Forlag Press

Utgivelsesår 2017

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Håvard Aagesen

Mens jeg før skulle bli bra, er oppgaven min nå heller å ha det bra, ...
...
...ignorere trangen til å lure på når jeg skal bli bedre og heller være nysgjerrig på hvordan jeg kan skape mest mulig glede og kvalitet i livet slik det er.

Bøker lest i 2019

• "Vi er sterkere enn vi tror - det viktigste jeg har lært av 10 000 pasienter" av Jørgen Skavlan
  • "Hotell Montebello - roman" av Rebecca Wexelsen
  • "Det store bildet" av Gunhild A. Stordalen
  • "La oss håpe på det beste" av Carolina Setterwall
  • "Placebodefekten - hvorfor alternativ behandling virker som det virker" av Gunnar R. Tjomlid
  • "Ut av skyggene - den lange veien mot likestilling for innvandrerkvinner" av Shazia Majid
  • "Mandela-effekten - Selma Falcks tredje store sak" av Anne Holt
  • "Men du ser ikke syk ut" av Ragnhild Holmås