Ingen vei hjem

Arthur Omre

en biografi

Aschehoug 1992 Innbundet

Biografi om Arthur Omre, en av mellomkrigstidens forfattere som levde et liv som overgår mang en roman. Han var anleggsarbeider på Rjukan-anleggene, i USA og Panama, og tapte alt under den norske jobbetidens spekulasjonskarusell. Omre startet et nytt liv som smugler i forbudstiden, og endte i fengsel - gang på gang. Boken har person- og tittelregister samt kildehenvisninger.

Utgivelsesår 1992

ISBN13 9788203164637

EAN 9788203164637

Omtalt person Arthur Omre

• "Rolf Stenersen - en biografi" av Espen Søbye
  • "Johan Ludwig Mowinckel - mannen i midten" av Sindre Hovdenakk
  • "Røkke - en uautorisert biografi" av Gunnar Stavrum
  • "En mann fra forgangne århundrer - overlege Johan Scharffenbergs liv og virke 1869-1965" av Espen Søbye
  • "Halvdan Koht - veien mot framtiden" av Åsmund Svendsen
  • "Portrett av eit magisk liv - poeten Claes Gill" av Kjartan Fløgstad
  • "Agnar Mykle og Norge - historien om en litterær rettergang" av Anders Heger
  • "Arne Garborg - ein biografi" av Tor Obrestad
  • "Oscar Torp - en politisk biografi" av Hans Olav Lahlum
  • "Sølvmasken - en kort biografi om dronning Kristina av Sverige" av Peter Englund
  • "Flukten" av Arthur Omre
  • "Henrik Ibsen - mellom evne og higen" av Robert Ferguson