Inferno

roman med malerier

av (forfatter), Ari Behn (illustratør) og Per Heimly (foto).

Juritzen forlag 2020 E-bok

Jeg er en noksagt. Jeg har alltid vært for intens. Full av ord og altfor mye kraft. Uten balanse. Enten-eller. Taus og pågående. Blyg og skamløs. Jeg klarte ikke å holde igjen. Jeg lot det brenne. Ari Behn skriver og maler om sitt livs inferno, i en intens skildring som spenner fra det mørke til det lyse. Inferno er en roman med malerier.

Forlag Juritzen forlag

Genre Biografisk litteratur

I lys av det som har skjedd, er dette en spesiell bok å lese. Kanskje gir den et lite blikk inn i forfatterens indre inferno. For en som er forskånt for slike følelser selv, kan den bidra til å øke forståelsen for mennesker som sliter med psykiske lidelser i denne kategorien.

• "Hellig jul"
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg
  • "Når plutselig en natt - julenoveller" av Levi Henriksen
  • "Frakoblet - de egentlige årsakene til depresjon - og de overraskende løsningene" av Johann Hari
  • "Alle mot én - en historie om mobbing, mot og styrke" av Ann Kristin Liland
  • "Nazibruden - en sann historie" av Anna-Lena Joners Larsson