Indras nett

Papermoon 2019 Innbundet

Sektleder Thomas Lund vil bruke kunstig intelligens til å tilby menneskeheten evig liv. Siden han sitter i en celle i Drammen fengsel, søker han hjelp hos Tor Tøndel. En organisasjon med planer om å endre verden er ute etter dem begge. Merkelige hendelser på. blant annet Ypsilon-brua, Åkneset og Osebergfeltet tyder på at Teslas jordskjelvmaskin kan være på avveier.

Politioverbetjent Munthe og politiførstebetjent Krohn mottar en savnetmelding, Tor Tøndel og kjæresten hans, Maria Skog, får erfare at gamle synder kaster lange skygger. Et nådeløst gisseldrama utfolder seg, Norge blir kanskje aldri som det var. Muligens ikke du heller, etter å ha lest boka.

«Indras nett» er den tredje, selvstendige boka i Ypsilon-trilogien. Personene fra «Armageddon-algoritmen» og «Og himmelens krefter skal rokkes» tar oss med inn i gråsonen mellom illusjon og virkelighet, urinstinkter og høyteknologi.

Forlag Papermoon

Utgivelsesår 2019

Serie Ypsilon (3)

Genre Spenning

Elsker den! Forfatteren har så mange sitater, henvisninger og hint til alt mulig at jeg tror jeg googlet halve boka! Vakre beskrivelser fra Afrika (får nesten lyst til å reise dit selv!), spenning og intriger og til og med litt kjærlighet - rene kinderegget!

Bøker som jeg har kjøpt selv, eller fått i gave og ikke fått lest enda

• "Og himmelens krefter skal rokkes" av Petter Fergestad
  • "Armageddon-algoritmen" av Petter Fergestad