Incubo

Commentum 2010 Innbundet

Flere mystiske drap og terrortrusler fra en islamistisk gruppe stiller politiet i en presset situasjon, og den eneste ledetråden er et bestialsk overgrep fra etterkrigstiden. Etterforskningsleder Bjørn Berner i Stavangerpolitiet må ty til utradisjonelle metoder for å overleve den intense jakten. Dette er den første boken om Bjørn Berner.

Et bestialsk overgrep mot uskyldige barn for over seksti år siden fører til en kaotisk og eksplosiv situasjon i dagens Rogaland. Stadig flere mennesker drepes på hensynsløst og utspekulert vis. Etterforskningsleder Bjørn Berner i Stavanger-politiet strever med å holde hodet kaldt i en situasjon som etter hvert blir et våkent mareritt. Fienden er umåtelig mektig og skjuler sine spor godt. Berner må bruke utradisjonelle metoder og tøye loven til det ytterste for å overleve i en intens jakt hvor han selv opplever å være både jeger og bytte på samme tid

Forlag Commentum

Serie Bjørn Berner (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Stavanger

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Kjekt med krim frå lokalmiljøet, boka er god, men i delar av boka vert det litt mykje krydder for eksempel det nye NOKAS ranet - ser likevel fram til neste krim frå Stig Ellingsen.

Krimbøker

• "Inferno" av Stig Ellingsen