Ilddragen Ferno

av (forfatter) og Eva Ulven (oversetter).

Pantagruel 2014 Innbundet

En gutts reise for å redde landsbyen sin blir til et oppdrag å redde kongeriket! Merkelige ting skjer i Toms landsby. Først blir hestene angrepet. Så tørker elven ut. Og til slutt brenner alle avlingene ned til jorden, på mystisk vis. Alle er skrekkslagne, men Tom er ikke redd. Han har alltid drømt om et oppdrag, et ekte oppdrag! Han sverger en ed på å gå til kongen og komme tilbake med hjelp til landsbyen. Tom finner snart ut at hans landsby er ikke den eneste som sliter. Hele kongeriket er i problemer. Håpet er nesten ute, helt til Tom blir sendt på det største oppdraget av alle - MONSTERJAKT.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2014

Serie Monsterjakt (1)

Genre Fantasy

Er det noen som kjenner til Beast Quest serien? Den finnes også som spillapp og spill til Playstation, Nintendo Switch og Xbox?
I denne boka så finner du et eventyrlig kongerike fullt av magiske trollmenn, skumle monstre og modige helter.
Historien finner sted i Kongeriket Avantia som en ond trollmann har kastet en forbannelse over. Trollmannen har forhekset alle de magiske dyrene i kongeriket, innkludert dragen som beskytter landsbyen til Tom.
Nå opp til Tom å redde Avantia. På veien møter han jegerjenta Helene og reven hennes Silver, og sammen drar de ut for å befri dragen for forbannelsen.

Serier for barn i 6–9-årsalderen som liker fantasy. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Kistefjes og andre mareritt" av Aleksander R. Kirkwood Brown
  • "Skynd deg, lille bille" av Max Estes