Ild og regn

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Egmont 2000 Innbundet

Yi Ping lever i fattigdom sammen med sin mor. For å overleve må hun stadig gå på tiggerferd til farens nye hus, der han lever i rikdom med sin nye kone og deres barn. Hver gang blir hun ydmyket, og en dag klarer hun ikke lenger å skjule sin bitterhet og lar raseriet flomme ut av henne. Faren slår henne helseløs. Da sverger Yi Ping hevn. En dag møter hun en ung mann som stemoren vil skal gifte seg med Yi Pings halvsøster. Yi Ping vil bruke ham og deres forhold for å såre familien, men snart er hun hjelpeløs forelsket i ham. Da finner han dagboken hennes og leser om hennes planer, og nå vil han hevne seg på Yi Ping.

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2000