Ikke spis marshmallowen - ennå!

hemmeligheten bak søt suksess på jobben og i livet

av (forfatter), Ellen Singer (forfatter) og Christian H. Heyerdahl (oversetter).

Pantagruel 2006 Innbundet

Boken handler om hva som skiller de menneskene som oppnår suksess, og de som ikke gjør det. Boken beskriver en studie av barn som er i stand til å utsette belønning. Barn som klarer å vente med å spise marshmallowen de blir tilbudt, blir mer suksessrike som voksne, enn de som ikke gjør det. Boken overfører denne marshmallow-metaforen til hvordan en kan lykkes på arbeid, og i livet generelt.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2006

Du kan ikke spare en marshmallow du allerede har spist.

Hver morgen i Afrika er det en gasell som våkner. Den vet at den må løpe fortere enn den raskeste løven, ellers vil den bli drept. Hver morgen er det en løve som våkner. Den vet at den må løpe fortere enn den langsomste gasellen, ellers vil den sulte i hjel. Det spiller ingen rolle om du er løve eller gasell. NÅR SOLEN STÅR OPP, ER DET BEST DU LØPER.

Suksess er ikke avhengig av din fortid eller nåtid. Suksess begynner når du er villig til å gjøre det de som ikke har suksess, ikke er villige til å gjøre.

Nå som jeg har et mål og gjør noe med det, bryr jeg meg ikke om hvis. Jeg tenker på hvordan og når.

Folk med suksess bryter ikke løftene sine