Ikke skyt hunden!

en innføring i praktisk læringspsykologi

av (forfatter) og Cecilie Køste (oversetter).

Canis 2002 Innbundet

I denne boken avslører forfatteren hemmelighetene om hvordan du kan endre adferd i kjæledyr, barn, og også deg selv, uten å true, kjefte, tvinge, straffe, ha dårlig samvittighet eller skyte hunden.

Forlag Canis

Utgivelsesår 2002

Don`t shoot the Dog regnes i dag som en av tidenes absolutt viktigste hundebøker. Nå er den her PÅ NORSK i en ny og utvidet utgave. Dette er mer enn en hundebok. "Ikke skyt hunden" handler om trening og opplæring generelt. Læringslovene er universelle og gjelder både for hunder, katter, blekkspruter, delfiner og mennesker. Aldri før har et så innviklet emne som læringspsykologi blitt behandlet på en så lettfattelig og ikke minst humoristisk måte. Denne boka kan snu opp ned på ditt syn på hundetrening - og ellers påvirke hvordan du samhandler med folk du møter til daglig.

Les omtalen her

Denne burde være obligatorisk for alle som omgir seg med dyr :)

• "Rundering i teori og praksis - for redning, konkurranse og aktivisering" av Morten Egtvedt
  • "Klikkertrening og dempende signaler - slik trener du bort aggresjonsproblemer hos hunder" av Emma Parsons
  • "Hundemassasje og stretching" av Kerstin Haase
  • "Slipp kontrollen løs - trygghet og selvkontroll for din hund" av Leslie McDevitt
  • "Kulturkollisjonen mellom hund og menneske" av Jean Donaldson
  • "Nesearbeid for hund - skritt for skritt fra godbitsøk til sporsøk" av Anne Lill Kvam
  • "Lydighetstrening i teori og praksis - fra grunnferdigheter til konkurranse" av Cecilie Køste
  • "Valpesosialisering" av Gry Løberg
  • "Bjeffing - språket som høres" av Turid Rugaas