I syndens tid

av (forfatter) og John Erik Bøe Lindgren (oversetter).

Bonnier norsk forlag 2023 Innbundet

I syndens tid er en fortelling om gangstere og elskere, falske venner, forbudt kjærlighet og korrupsjon. Det er stor litteratur og storslagen underholdning i én og samme bok.

I syndens tid er formue, fornøyelser og forse alt som betyr noe, og familiebånd kan like gjerne være kvelende som beskyttende.
Klokken tre en morgen i New Dehli treffer en Mercedes fortauskanten i altfor høy fart, og på et øyeblikk er fem uskyldige mennesker døde. Det er opptakten til historien om den mektige Wadia-familien.
I skyggen av luksuriøse eiendommer, ekstravagante fester, skitne forretninger og korrupte politikere blir tre menneskers liv bundet sammen i en farlig knute. Ajay er den vaktsomme tjeneren fra fattige kår som blir en av families mest betrodde menn. Den forkjælte playboyen Sunny er imperiearvingen som bare har ett eneste mål for øyet, nemlig å knuse faren sin. Og vakre, frigjorte Neda er den nysgjerrige journalisten som blir fanget i spennet mellom sin moral og sitt begjær.
Denne thrilleren av en familiesaga tar leseren med fra Uttar Pradesh' støvete landsbyer til det pulserende storbylivet I New Dehli

Deepti Kapoor er født i Moradabad, Uttar Pradesh, og vokste opp i Bombay, Bahrain og Dehradun. I 1997 begynte hun å studere journalistikk ved Universitetet i Delhi og tok deretter en master i sosialpsykologi. I syndens tid er hennes andre roman.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788284190754

EAN 9788284190754

Genre Spenning

Omtalt sted India

Tragisk og spennende om ikke bare menneskelig forfall, men i høyeste grad også de mørke mafiasidene av det flotte landet India - det tar lang tid å redusere gapet mellom de som utnytter og de som blir utnyttet i India, dessverre.

• "Håpet - 1787-1825" av Mich Vraa
  • "Alt som ble borte" av Julia Phillips