I rettferdighetens navn

av (forfatter) og Sissel Busk (oversetter).

Cappelen 2005 Innbundet

Nina Frost er aktor og har spesialisert seg på saker som innebærer seksualforbrytelser mot barn. Så finner Nina og mannen hennes ut at deres egen sønn, fem år gamle Nathaniel, har blitt misbrukt seksuelt. Ninas verden snus på hodet, og hun tar saken i egne hender.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788202222529

EAN 9788202222529

Vi hadde vært naive nok til å tro at vi var uovervinnelige, at vi kunne løpe blindebukk gjennom livets hårnålsvinger i lynende fart uten å støte mot noe.

Livet går videre, viser det seg. Det finnes ingen kosmisk regel som gir deg immunitet mot detaljene bare fordi du tilfeldigvis er rammet av en katastrofe. Søppelbøtten blir fortsatt for full, regningene kommer i posten, telefonselgere forstyrrer middagen.

Når noen slår oss uten grunn, burde vi slå tilbake veldig hardt, det er jeg sikker på - så hardt at vi lærer den som slo, aldri å gjøre det mer.

• Charlotte Bronte, Jane Eyre

Han hadde selv vært gift i tre år, for han trodde at hvis du ønsket å bli kvitt et hull, måtte du fylle det med noe. Han hadde ikke skjønt tidsnok at det fantes en masse fyllinger som tok opp plass, men som ikke hadde noe innhold. Og det fikk deg til å føle deg like tom som før.

Øynene våre holder fast ved hverandre idet han trenger inn i meg, ingen av oss våger å blunke. Kroppen min husker dette: Det er slik det er å bli fylt av kjærlighet i stedet for fortvilelse.