I nattens løp

Emilia 1992 Innbundet

Romanen utspiller seg i Reykjavik i vår tid og på Hornstrandir, den nordligste delen av vestlandet på Island, på 1800-tallet. Fortelleren, Nina, søker sine formødres historie mens hun våker ved sin mors dødsleie. Hva er det egentlig hun søker? Hvorfor skal hun rippe opp i de gamle historiene som både hennes mor og hennes dominerende storesøster synes burde gå i glemmeboka? Nina er en vellykket kvinne, men prisen hun har måttet betale er høy. Hun har skåret bort alt som kan gå inn på henne følelsesmessig. Hun er kald, beregnende og egoistisk. Men under en tøff fasade finnes smerten..

Forlag Emilia

Utgivelsesår 1992