I morgengryets skygge

legenden om Deverry

tredje bok

av (forfatter) og Johannes H. Berg (oversetter).

Tiden 1998 Innbundet

Nevyn møter den unge krigeren Maddyn, som gir ham en ide om hvordan man skal få slutt på de endeløse borgerkrigene som har herjet Deverry i mannsalder etter mannsalder. Nevyn begynner å samle alle gode krefter til det som skal bli et avgjørende høydepunkt.

Tredje bok i serien om Kongedømmet Deverry, det magiske landet og en spennende verden befolket av flyktninger fra kelternes krig mot romerne i vår egen historie. I fire hundre år har Trollmannen Nevyn levd i samme kropp for å sone et feilgrep han gjorde som ung. På sin søken etter kvinnen som en gang var hans og som han må oppfylle sin ed overfor for en gang selv å få hvile, gjennomlever han dramatiske hendelser. Han er dessuten den eneste som kan redde kongedømmet, Deverry, og da han møter Maddyn, en ung kriger som han tar hånd om, får Nevyn en idé om hvordan man kan få slutt på de endeløse borgerkrigene som har herjet kongedømmet i mannsalder etter mannsalder. Nevyn begynner et omfattende arbeid med å samle alle gode krefter til det som skal blir det avgjørende høydepunktet i den 'historiske' tiden. I 'nåtiden' gjennomlever den fredløse fyrstesønnen Rhodry og hans elskede Jill dramatiske hendelser, og stadig blir Rhodry truet av Den Mørke Trolldommens mestere som vil ha hevn for den skaden han har voldt dem tidligere. Oversatt av Johannes H. Berg. Tiden Norsk Forlag vil ikke lenger utgi Katharine Kerrs bøker.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1998