I hodet, i hagen, med hagle

Gloria forlag 2019 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

En feelgood-roman om selvmord, samlivsbrudd, pengeproblemer og farsrolle. Kjetil er en førtiårig firebarnsfar og tøffelhelt. Da han ble pappa prioriterte han bort venner og interesser, for å gå all inn i farsrollen. Nå, en hel del år og fire døtre senere, handler livet utelukkende om familie, jobb og oppussing. Helst vil Kjetil bare få være i fred og selv få velge hva han skal se på på TV.
Plutselig vil kona skilles og ting begynner å gå sidelengs.

Forlag Gloria forlag

Utgivelsesår 2019

Jeg er nok ikke i målgruppa for denne boka, derfor blir det litt feil å gi den et terningkast. Tror den kan være super for de som vil ha en lettlest bok. For det er det den er, en lettlest bok. Litt som en Leseløve for voksne. Og det er det jo mange som liker - Leseløver :) Som lettlest bok vil jeg gi den en sterk 5'er. Og positivt med et mannlig perspektiv.

Jeg pleide å ha interesser. Og venner. En gang i tiden var jeg til og med ganske kul. Da jeg bodde i Stavanger, slapp jeg gjerne forbi køene på utestedene. Ikke fordi jeg nødvendigvis var kul, men fordi folka jeg hang med, var det. I løpet av årene som familiefar har både interesser og personlighet stadig blitt mer og mer erodret bort. I dag er det fint lite som interesserer meg mer enn å se på tv. Og å få være i fred.

I flere år har jeg drømt om at Helle skal ta med seg ungene og reise bort en helg. En hel helg der jeg kan bestemme selv når jeg vil stå opp. Slippe å forholde meg til noen som helst, og hvis jeg ikke vil ha middag den dagen, så kan jeg bare droppe det og spise brødskiver i stedet. Og se på TV. Jeg skulle sett noe så jævlig med TV! De smaleste dokumentarene du faen kan tenke deg! Men det skjer jo aldri. For hver gang Helle og ungene skal bort, må selvsagt også jeg være med.

• "Krigeren på fanget - dikt" av Hege Woxen
  • "Ingen av oss er borte - dikt" av Kjell Ivar Sandvik
  • "Plantelykke - stell og innred med grønne planter" av Anders Røyneberg
  • "Natten er et annet land - dikt" av Karin Fossum
  • "Naturhistorie - roman" av Marte Huke
  • "Mono sapiens" av Runar Tjelta
  • "Ute av skog - dikt" av Rebecca Kjelland
  • "Hvordan gi litt mer f*en - antiselvutvikling for helt vanlige mennesker" av Geir Wigtil
  • "Det som nesten er sant - roman" av Bergljot Kaslegard
  • "Tilgi det virkeliges blomstring - dikt" av Casper André Lugg