I for internatunge

Samlaget 2019 Innbundet

Ei var og brutal forteljing om å vekse opp på internat. Dette er forteljinga om Elis, Arno, Frans og Máret, som alle må reise frå heimen sin for å leve og bu i utrygge omgivnader på skuleinternat, langt vekk frå familie og omsorgspersonar - og om kor stygt barn kan behandle kvarandre.
I for internatunge er eit innblikk i skulepolitikken i Finnmark på 1950- og 60-talet, då over ein tredjedel av alle barn i fylket frå sjuårsalderen blei plasserte på internat. Internatbygginga var motivert mellom anna av at alle barn skulle ha skulegang, og av ønsket om å fornorske den samiske og kvenske befolkninga.

Solstad har skrive ein roman med vare, sterke og brutale historier om kva det kan gjere med eit menneske å vekse opp under ei slik emosjonell omsorgssvikt.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788252198300

EAN 9788252198300

Omtalt tid Etterkrigstiden 1960-1969

Omtalt sted Finnmark

Litt dyster, tung bok om internatunger i Finnmark. Målet er visst å fortelle hva som har skjedd og hva slags følger var det for unger og andre. Det er en samfunnskritisk bok, om feilslått skolepolitikk, fornorskningspolitikk. Bakgrunnsramme er lukket miljø på et internat i 50- og 60-tallet. Ensomhet, lengsel, litt monoton bok. Nynorsk.

Internatet har vore der før Arno, før Frans, før Máret, før Lisbet, før Elis, før husmora, før styraren. Før andre som har hatt dei same rollene og har etterlate sine merke. I matsalen, i gangane, i klasseromma, i lærarrommet, i sovesalane, i trappene, på mørkeloftet, i fyrrommet, i kjøkkenet, i spiskammerset, i sjukerommet, i hyblane på loftet, i stova til husmor. Slik romma har ete seg inn i og blitt ein del av kroppen og hukommelsen til dei som har vore der, slik har internatet bygd sin eigen kropp, sin eigen hukommelse, tufta på ein alltid veksande skapnad av det som har vore, av eit før.

For de som ønsker å lese nynorsk

• "Svamp" av Morten Langeland
  • "Felt - roman" av Vilde Fastvold