I Evigendt

Kolibri forl. 2009 Innbundet

Oda ligger og slapper av på sofaen mens sønnen Ask ligger foran tv-en og ser på film. Plutselig skjer det noe. Oda tror det bare er lyset og fargene fra tv-en som farger stua i et rødrosa skjær. Men så hører hun Asks skjelvende stemme. En drage kommer rett gjennom vinduet i stua. Oda og Ask får seg en flytur av det uventa slaget og ender opp i Tårnbyen i Evigendt. Der er det noen som venter dem, men Oda forstår at det hele beror på en misforståelse. Dette er forfatterens debutroman.

Boka å lese etter Harry Potter. Fra konsulentuttalelsen: "Dette har vært en hyggelig opplevelse! En fantastisk roman som virkelig er fantastisk, og har en morsom tilknytning til hverdagslige realiteter. Fortelleren er den snart middelaldrende Oda, enslig mor og ikke helt vellykket lærer. En morgen hun ligger på sofaen og pleier bakrusen, kommer det en drage. Og dermed er vi i gang! Her forenes det absurde med det melodramatiske - uten at forfatteren mister grepet. For hun er en forbløffende sikker forteller, språket flyter lett og sikkert, hun vet når hun skal sette inn overraskelsene og hvordan hun skal få maksimalt ut av dem. En morsom opplevelse for unge lesere, til tider så morsom at man ler høyt."

Forlag Kolibri forl.

Utgivelsesår 2009

Genre Fantastisk litteratur

Jeg møtte først blikket til Maks. Det var som å gå i en varm vårskog.

Jeg ble tretten år igjen, med flakkende blikk og krølltang sveis, og var akkurat blitt tilsnakket av den kjekkeste gutten på ungdomsskolen.

• "Gjenfødt" av Josefine Ottesen
  • "Heksesot - Ellas bok" av Kari Woxholt Sverdrup