I en mørk, mørk skog

av (forfatter), Hilde Stubhaug (oversetter) og Silje Storstein (oppleser).

Lydbokforlaget 2017 Lydfil

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Nora har ikke sett Clare på ti år. Så blir hun uventet invitert i Clares utdrikningslag - i en mørk, mørk skog.

Nora har ikke sett Clare siden den gangen hun brøt med sitt gamle liv og aldri så seg tilbake igjen. Men så dukker en uventet invitasjon opp - til Clares utdrikningslag. En helg på et avsidesliggende sted må være den perfekte anledning for Nora til å ta opp igjen kontakten med sin gamle bestevenninne og legge fortiden bak seg.

Vel på plass inne i skogen gjør alle sitt beste for å lage en vellykket helg, men snart oppstår spenninger mellom nye og gamle bekjentskaper. Er alle der på samme premisser? Hvorfor er Nora bedt i utdrikningslaget, men ikke i bryllupet? Og hvem er det Clare egentlig skal gifte seg med? Kontakten med omverdenen er minimal. Mobildekningen er nesten fraværende. Og så går noe galt. Veldig galt.

Mens hemmeligheter og løgner bister, blir Nora innhentet av fortiden der ute i den mørke, mørke skogen.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2017

Format Lydfil

Genre Thrillere

Omtalt sted England

Den unge krimforfatteren Nora lever et stille og rutinepreget liv i London. En dag sjekker hun e-posten sin og finner en innbydelse til utdrikningslaget til en venninne som hun ikke har hatt kontakt med på ti år. Etter å ha nølt en stund bestemmer hun seg for å reise, men noe går fryktelig galt.

Noen ganger er det herlig med bøker som nesten leser seg selv. Dette var en slik bok for meg. Spennende og medrivende - den krevde ikke særlig tankevirksomhet, men var allikevel velskrevet. Jeg hadde ikke lyst til å legge den fra meg og siden den bare var på litt over 300 sider ble den lest ut på to kvelder.

Det er visst allerede planlagt en film basert på boka. Det blir spennende, jeg tenkte da jeg leste at dette vil sikkert funke bra som film.

Fantastisk spennende bok, klarte ikke å legge den fra meg!

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

nok en spennende triller- psykologisk grøsser Herlig

Først tenkte jeg at denne ligner jo en del på "De fire løgnerne" som jeg likte kjempegodt, men så fant jeg ut at dette er debutromanen hennes så da er det vel heller omvendt. :o) Jeg likte denne også, ble liggende til midnatt å lese for jeg klarte ikke å legge den fra meg og det skjer ikke ofte når jeg skal opp kl. 6 dagen etter!

Det er ingen andre i familien min som liker å løpe - ikke som jeg vet om - men bestemor likte å gå. Hun sa at da hun var ung og var forbannet på en venn, så pleide hun å skrive vennens navn med kritt på skosålen og gå til navnet var borte. Hun sa at innen krittet var slitt vekk, så hadde raseriet gitt seg også.

Liste over bøker lest i 2017.

Siden det ikkje er plass til meir enn 100 bøker i kvar liste, og eg i år har vore så mykje prega av sjukdom at eg har satt ny personleg rekord i lesing, har eg altså måtte opprette ein liste nummer to for å få plass til bøkene eg leser i år. :-)

Egen oversikt over leste bøker i 2018

• "De fire løgnerne" av Ruth Ware