I dødens skygge

av (forfatter) og Jørn Roeim (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er den tiende boka med kriminalinspektør Irene Huss

Et pizzabud kjører seg bort i Gøteborgs havnekvarter. Han ser et sterkt lys i et vindu på et mørklagt lagerhus, og tror et øyeblikk at han har funnet riktig adresse. Men da døren til huset åpnes og et brennende menneske velter ut, får han panikk og kjører bort så fort han kan. Den organiserte kriminaliteten i Gøteborg er blitt et stort problem. Rivaliserende gjenger slåss om makten. Kriminalinspektør Irene Huss og hennes kolleger havner midt i kryssilden når de etterforsker den ihjelbrente mannens død. Den forfalne bygningen ved havnen har tilhørt en av mc-gjengene som herjer byen. Har mc-gjengen myrdet en av sine egne, eller står Gøteborg overfor en ny gjengkrig? Hjemme hos familien Huss feires det at Krister er blitt restauranteier. Men gleden blir kortvarig. Utenfor restauranten detonerer en bombe under familiens bil, og det viser seg at bomben er av sammen type som de kriminelle gjengene benytter. Irene skjønner at det er en advarsel, og at hele familien Huss befinner seg i livsfare. Oversatt av Jørn Roeim Om forfatteren: Helene Tursten er født og oppvokst i Gøteborg, men bor nå i Sunne. Hun debuterte i 1998 med Den krossade tanghesten. Helene Turstens bøker om kriminalinspektør Irene Huss utkommer i femten land og er blitt filmatisert. I Norge ble serien sendt på TV2. Forfatterens nettside: www.helenetursten.com

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788241909184

EAN 9788241909184

Serie Irene Huss (10)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Synes forfatteren har samlet seg siden forrige bok jeg leste om Irene Huss. Lesverdig krim, men som for min del ikke tar helt av. Historien er spennende, men jeg føler ikke helt Irenes bekymring og redsel da familien blir involvert, blir noe overfladisk.

Fengende som alltid. Lettlest og spennende!

• "Lovløs - kriminalroman" av Line Holm
  • "Når sporene forsvinner" av Elina Backman
  • "Flukt" av Pernilla Ericson
  • "Skrik under vann" av Jeanette Øbro Gerlow
  • "Spor" av Pernilla Ericson
  • "Den som lurer i mørket" av Helene Tursten