I dine sko

av (forfatter), Eva Ulven (oversetter) og Karin Okkenhaug Seim (oppleser).

Bonnier norsk forlag 2023 Lydfil

Ny roman fra verdensfenomenet Jojo Moyes! "I dine sko" er en usedvanlig engasjerende historie om hvordan en liten tilfeldighet kan forandre alt - full av Jojo Moyes' humor, kløkt og varme.

Hvem er du, når du blir tvunget til å gå i noen andres sko?

Nisha Cantor lever et liv i luksus. Helt til ektemannen hennes brått og brutalt kaster henne på dør. Nisha er fast bestemt på å ta tilbake sin glamorøse tilværelse, men må kjempe sitt livs kamp bare for å holde seg på beina. Og hun har ikke engang skoene sine i behold.

Skoene er borte fordi Sam Kemp ved et uhell har tatt Nishas treningsveske. Men Sam på sin side har knapt tid til å bekymre seg over en forvekslet gymbag - hun sliter med å holde både seg selv og familien flytende. Når Sam må gå i Nishas knallrøde designsko, får hun en ny selvtillit som gjør at hun innser at noe må endres - og at det er henne selv.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2023

Format Lydfil

Omtalt sted London

God, lettlest og kjekk underholdning, men ikke stor litteratur. Som filmversjon ville det blitt klassifisert som «romantisk komedie». Moyes smører godt på med alle mulige virkemidler.

En morsom feel good om forvekslede treningsbagger, sko og kjærlighetsforhold på bristepunktet. To kvinner ener bokstavelig talt i hverandres sko. Dette påvirker livene deres i forskjellige retninger. Det handler også om ekte og uekte kjærlighet, status og økonomi. Fin sommerlkektyre.

Herlig, herlig!

En fantastisk fengende og morsom historie, fortalt med varme. Denne måtte bare slukes i en fei.

Når man er langt nede, er det fort gjort å se alt gjennom et prisme av negativitet. Mennesker er påfallende dårlige til å forstå andre menneskers motiver, selv når det er mennesker de kjenner fryktelig godt. Vi pønsker ut alskens feilaktige fortellinger i hodet.

Bøker lest

• "Pendlerne på linje 5" av Clare Pooley