I denne stille natt

av (forfatter) og Aud Nordberg (oversetter).

Goliat forlag 2020 Heftet

Snøen faller ned over Gotland da fjortenåringen Fanny forsvinner sporløst på vei hjem. Da politietterforsker Anders Knutas og hans kolleger undersøker detaljer rundt Fannys liv tegner det seg et bilde av en jente med en alkoholisert mamma, en fraværende pappa og et alt for stort ansvar for hjemmet. En merkbart ensom jente. Men har hun truffet noen i det skjulte?
Finnes det en sammenheng med drapet på fotografen Henry Dahlström bare et par uker tidligere? Knutas søker intenst etter spor, samtidig som han er presset av den økende medieinteressen.

I denne stille natt er andre boka i Mari Jungstedts suksessfulle serie om politietterforsker Anders Knutas og idylliske Gotland.

Forlag Goliat forlag

Utgivelsesår 2020

Serie Anders Knutas (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Tomas Hanzon läser det svenska originalet I denna stilla natt. Härligt att få reda på hur det blev till en sådan besvärlig situation mellan Emma och Olle. Har tidigare läst senare böcker men läsernu hela serien i kronologisk ordning.
En mycket bra intrig med en massa lösa trådar som till slut får en intressant upplösning. Dock var inte slutet särskilt gastkramande utan ganska blekt i förhållande till den övriga boken med brandtal från Karin, Emmas ambivalens och Knutas komplicerade förhållande till sin fru. Även hans tankar om vårt bristande vuxenansvar berörde mig. Så Jungstedt kunde ha jobbat mer med slutet som inte står i kvalitet med den övriga boken. Känns lite snopet.

• "Den mørke engelen" av Mari Jungstedt
  • "Det fjerde offeret" av Mari Jungstedt
  • "Den man elsker" av Mari Jungstedt
  • "Den farlige leken" av Mari Jungstedt
  • "Den mørke engelen" av Mari Jungstedt
  • "Den doble stillheten" av Mari Jungstedt
  • "Den indre kretsen" av Mari Jungstedt
  • "I denne søte sommartid - roman" av Mari Jungstedt
  • "Den sista akten (av Mari Jungstedt) [Imported] [Paperback] (Swedish) (Anders Knutas, del 10)" av Mari Jungstedt
  • "Den siste akten" av Mari Jungstedt
  • "Den du inte ser" av Mari Jungstedt