Hypnotisørens hemmeligheter

mental trening med hypnose og NLP

av (forfatter) og Kjersti Velsand (oversetter).

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Forfatteren ønsker med denne boka å gi deg metoder for å nå ditt fulle potensial. Trinn for trinn loser han deg gjennom øvelser og transer ved hjelp av bokens tekst og sin egen stemme på vedlagte CD.

ISBN13 9788202367473

EAN 9788202367473

Smil oftere,og du kommer til å bli gladere. Det behøver ikke engang være et ekte smil; hjernen tror ihvertfall at du har det bra. Og hvis du tror at du er glad, så er du det. Noe annet ville være absurd.

Et mål uten en dato er bare en drøm.
Milton H. Erickson

Tryggheten ligger i vanene, innlæringen i det uvante. Når vi skal lære oss noen nytt, er det bra om vi befinner oss i en uvant posisjon.

Vi fødes bare med to slags frykt: frykten for å falle og frykten for høye lyder. All annen frykt er tillært, og det positive med dette er at det vi en gang har lært, også kan avlæres.

En grunntese innen NLP er at handlingene våre styres av vår subjektive oppfatning snarerer enn av en objektiv virkelighet. Handlingene våre er altså avhengig av vår tolkning av omverdenen, og ofte tror vi at denne tolkningen er en faktisk virkelighet.