Hybrideleg sjølvgransking

essay

av (forfatter) og Olaug Nilssen (illustratør).

Samlaget 2005 Heftet

I denne boka har forfattaren samla tekstar, artiklar og essay skrivne i løpet av dei siste sju åra. Dei handlar om å vere i tvil og å vere engasjert, og forfattaren tvilar på både Gud, språket og vedtekne sanningar.

Olaug Nilssen (f. 1977) .vart. av Morgenbladet i 2004 kåra til ein av dei ti beste forfattarane i Noreg under 35. Ho debuterte med romanen Innestengt i udyr i 1998 og har sidan skrive ei samling tilstandsrapportar med tittelen Vi har så korte armar (2002) og barneboka Ronnys rumpe. Nilssen har elles utmerkt seg som litteraturkritikar og artikkelskribent i ymse aviser og tidsskrift. Hybrideleg sjølvgransking er ei intelligent, sjølvbevisst.og sjenerøs essaysamling. Nilssen tvilar på både Gud, språket og vedtekne sanningar. Ho skriv begeistra om litteraturopplevingar og sutrande, men ektefølt om kvinner, nynorsk og den helvetes hovudstaden. . Det begynner å bli en stund siden forfatterens død; Olaug Nilssen er sprell levende.. Tore Rem, Dagbladet.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2005

Nja. Hadde høye forventninger til denne, men de ble langt fra innfridd. Få meg på, for faen var forfriskende og ektefølt, men etter å ha lest denne antologien sitter jeg igjen med inntrykket at Nilssen ikke behersker sakprosa-sjangeren like godt. Essayene er småmorsomme, men aldri lattervekkende. Språket er knotete, avsporingene for mange og forfatterens refleksjoner er langt fra originale.

Essaysamlingar! I første omgong berre det eg sjølv har lest, kom gjerne med anbefalingar eg klør etter å lese fleire essays..

• "Women, Fire and Dangerous Things - What Categories Reveal About the Mind" av Lakoff
  • "Kraftsentrum. Nr. 5 - det kvardagslege og det fantastiske" av Olaug Nilssen
  • "Sånn, borte" av Monica Isakstuen
  • "Nynorsken - dikt" av Kristin Auestad Danielsen
  • "Banjoland - noveller" av Jon Øystein Flink
  • "Under brua - roman" av Marita Liabø
  • "Herlige nederlag - artikler og intervjuer om litteratur og film" av Nikolaj Frobenius
  • "Konstruksjon og inderlighet - essays" av Trude Marstein
  • "Langsang - et flytans habitat" av Aina Villanger