Hvordan man nærmer seg et tre

av (forfatter) og Karin Bakken (oversetter).

Pantagruel 2006 Innbundet

Forfatteren har i løpet av en 18 måneders periode skrevet ned sine tanker og refleksjoner gjennom gleder og sorger, som artist og privatperson. Boka er også en guide for å tørre å nå sine mål, og er skrevet i dagboksform.

Her møter du Eva Dahlgrens refleksjoner og tanker over 18 måneder, i tiden før hennes plate "Snø", kom ut. Boken er skrevet i dagboksform og vi møter artisten gjennom lykkelige stunder, skrivekramper, utenlandsdreiser, morsomme refleksjoner, sorger, lykke både som artist, privatperson, kjæreste og ikke minst "bonusmamma" som hun selv kaller det. Dette er en ærlig bok som ikke bare viser en artists mangfoldig liv, men også en guide til leseren om hvordan tørre å nå sine mål.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2006

Genre Personlige beretninger

Omtalt sted Sverige

Omtalt person Eva Dahlgren

Sverige i november krever et lett sinn.

Om man skal være popstjerne, kan man være det fram til 25 og så etter 50. I mellomtiden er det barn. Det er kanskje grunnen til at man ser alle disse bandene som gjenoppstår, alle disse gubbene som drar ut på turne igjen. Barna blir store og greier seg selv. Det sier de naturligvis ikke. Det vi i stedet får høre er at de har vært langt nede i rusavhengighet i mange år, men nå har blitt rehabilitert. Bleieavhengigheten, sier jeg, det er sannheten. Barnehagehenting og grillpartyer med andre småbarnsforeldre har tatt alt av tid og krefter.

Bøkene jeg leser i løpet av 2011.

• "Venusdeltaet" av Anaïs Nin
  • "Den blårutete kokeboken" av Ingrid Espelid Hovig