Hvite ravner

Kagge 2018 Heftet

Mathias Grande har alt. Han er ung, ambisiøs og vellykket. Men ambisjonene hans strekker seg lengre.

I "Hvite ravner" tas leseren med på innsiden av sykehusfasaden og inn i akuttmottaket og operasjonsstuene, hvor det daglig kjempes en kamp på liv og død. Når en mulighet åpner seg på avdelingen som utfører de mest komplekse kirurgiske inngrepene, er ikke Mathias den eneste som ønsker å stige i gradene. Alle kjemper de om den samme stillingen på en arbeidsplass hvor kun det beste er godt nok og der din nærmeste kollega også er din største konkurrent. Det blir en hard kamp om å være best, som skal koste Mathias mer enn han noensinne kunne forestilt seg.

"Hvite ravner" er et intenst drama fra sykehusets indre, om det å stå i store utfordringer og samtidig bære følgene av de valgene man tar. For hvor langt er Mathias villig til å gå for å få det han ønsker seg mest?

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2018

Omtalt sted Bergen

Hvordan gjemme en hundrelapp for en ortoped?

Han kunne ikke huske sist han hadde løpt så fort. Trappene ned til Mottakelsen forsvant under beina hans.De lange korridorene bort til Intensiv for forbi som en DVD på hurtigspoling.

Der kom det et langt utpust igjen.Thea kunne se for seg røyken virvle ut av neseborene til moren.Som en drage,hadde hun tenkt da hun var yngre.

Her følger en oversikt over bøker jeg har lest i 2012.

Bøker jeg har lest i 2012.

Bøker lest i 2017

• "Legen som visste for mye - roman" av Christer Mjåset