Hvil i fred

av (forfatter), Lene Stokseth (oversetter) og Anne Ryg (oppleser).

Cappelen Damm 2021 Lydfil

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

ISBN13 9788202706432

EAN 9788202706432

Serie Emma Sköld (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Stockholm

Veldig svak krim fra forfatter jeg har hørt mye godt om. Første bok i serie om kvinnelig detektiv. Mulig at det blir bedre etter hvert. Psykisk syke massemordere er stort sett veldig uinteressant i denne sjangeren. Det samme er kjedelige samboer og søskenforhold.

BOKOMTALE: Hvil i fred av Sofie Sarenbrant. Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Handlingen utspiller seg på et velrennomert spahotell. En kjent skuespillerinne funnet bevisstløs i bassengområdet. Det ser tilsynelatende ut til å være en ulykke, eller kan det være et selvmordsforsøk? Senere samme dag blir et eldre par funnet døde i senga. Da det dukker opp enda flere døde personer, tror ikke politiet lenger på tilfeldigheter, og Emma Sköld må finne ut om det er en rød tråd i de mange dødsfallene.

Dette er en kjempegod bok. Jeg slukte historien i løpet av en dag ute i sola. Dersom du enda ikke har lest denne serien, har du nå en flott mulighet til å lese alle bøkene fortløpende etter rekkefølge.

Les hele omtalen her

Nok en krimserie som er oversatt til norsk i feil rekkefølge, dette er den første boka i serien og kom opprinnelig ut i Sverige i 2012. En av hennes beste synes jeg faktisk! He er det spenning fra siden 1! Handlingen utspiller seg stort sett på et japansk-inspirert spa-hotell på Hasseludden, Yasuragi. En kjent skuespiller blir funnet bevisstløs i badet på hotellet en grytidlig morgen og det tar ikke lang tid før et eldre ektepar blir funnet døde i sengen sin på hotellet. Enda to dødsfall gjør ikke saken bedre og Emma Sköld er svært forvirret der hun prøver å nøste opp i saken.

Denne slutten så jeg ikke komme, ikke på noen måte! Fiffig og sikkert ikke usannsynlig! Sofie holder på spenningen nesten til siste side!

Denne var spennende og med god driv.

Bøker lest

• "Andre åndedrag" av Sofie Sarenbrant
  • "Svarte seil" av Rebecka Edgren Aldén
  • "Svarte vannliljer" av Michel Bussi
  • "Stum sitter guden" av Anna Jansson
  • "Nine Elms-morderen" av Robert Bryndza
  • "Stille er de døde" av Anna Jansson
  • "Datter savnet" av Anna Jansson
  • "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Rovdyr - kriminalroman" av Erling Greftegreff Greftegreff
  • "Tyster - en Robert Vinter-roman" av Tore Aurstad