Hver sin verden

en kjærlighetshistorie

av (forfatter) og Kirsti Øvergaard (oversetter).

Damm 2005 Heftet

Romanen handler om to mennesker med forskjellige bakgrunn og verdier. Han er arbeidergutt, mens hun har vokst opp i akademisk høystatusfamilie. Han er naturforsker på høyt nivå, mens hun er et åndelig søkende menneske. De krangler mye, men kjærligheten de har til hverandre vinner hver gang. Likevel lever de i konstant redsel for å miste hverandre.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788204117793

EAN 9788204117793

Serie Damm pocket

Denne boken gikk rett til hjertet på meg. Spennende , rørende fylt av interessante detaljer, både "fakta" og psykologisk. jeg "kjenner" den i hele kroppen og vet at den vil komme tilbake til meg på samme måte som "engelen på åttende trinn"

Skuffende. Vanligvis liker jeg skriveformen og språket til Marianne Fredriksson, men dette ble kjedelig. En samling av temmelig intetsigende samtaler mellom klisjefylte mennesker. Tror jeg går tilbake til tidligere bøker av forfatteren, der har hun et mye bedre, nesten magisk grep på både språk og historiene.

"Av og til blir jeg redd for at vi er på vei mot et samfunn som domineres av gjerrighet og svart fortvilelse. Ensomheten blir jo aldri så stor som i menneskevrimmelen"

Dette er bøker som jeg har falt pladask for etter å lest hva de handlet om... Man vil bare lese det NO og lese det ut med en gang... Det rare er at mange av disse bøkene har jeg ikke valgt å lese selv om de er de jeg vil lese aller mest... Leser med andre ord bøker som virker bra. Men ikke på langt nær som disse. Det er blitt en lang liste etterhvert

• "Trekkfugler" av Marianne Fredriksson
  • "Skumringens lys" av Marianne Fredriksson