Hver dag

av (forfatter) og Tonje Røed (oversetter).

Gyldendal 2016 Heftet

Hver dag en ny kropp. Hver dag et nytt liv. Hver dag forelsket i den samme jenta.

Hver morgen våkner A i kroppen til en ny person. Det er umulig å vite hvor eller hvem det blir neste gang. A har akseptert dette og til og med laget seg sine egne leveregler: Ikke bli for involvert. Ikke bli lagt merke til. Ikke blande seg inn.
Alt går som det skal, helt til dagen A våkner i Justins kropp og møter Justins kjæreste Rhiannon. Nå gjelder ikke reglene A har levd etter lenger. For endelig har A funnet noen han vil være sammen med - hver eneste dag.
Pocketutgave av David Levithans første bok på norsk, utgitt samtidig med den frittstående oppfølgeren «Hver dag». David Levithan er også kjent for norske lesere fra «Will Grayson, Will Grayson» som er skrevet i samarbeid med John Green.

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788205493810

EAN 9788205493810

Serie Hver dag-bøkene (1)

Omtalt sted USA

Veldig godt skriven ( omsett) og svært spanande. Kven er vi bortsett frå kroppen vår? Anbefalast til alle, ikkje berre ungdom

En ungdomsbok med dybde og mening, denne bør ikke bare leses av ungdom. Den stiller de store spørsmålene. Les hele min omtale på ritaleser.com

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Ungdomsbok, men passet for meg:) De som likte The Host vil nok like denne, selv om den ikke er like godt skrevet. En person våkner opp i en ny kropp hver dag, og hva skjer når han/hun forelsker seg?

For en nydelig bok. Mange sitater som jeg trakk på smilene båndene av. Fine sitater, sitater som jeg kunne meg igjen. Jeg likte veldig godt tanken på det og kunne bytte kropp hver dag. Samtidig som det sikkert var ganske irriterende for hovedperson da. Jeg synes boka beskrev mye av hvordan ungdommer føler seg, selve det og være forelsket. Hvordan føler man seg da? Det var mye lærdom i det synes jeg og en spennende bok.

Jeg ville at kjærligheten skulle overvinne alt. Men kjærlighet kan ikke overvinne noe. Kjærlighet kan ikke gjøre noe på egen hånd. Den er avhengig av at vi overvinner på dens vegne.

Hvis smarte folk parodierer det, er det et sikkert tegn på at mindre smarte folk tror på det.

Vi kommer oss gjennom dette. Alle forhold har en vanskelig periode i begynnelsen. Dette er den vanskelige perioden vår. Det er ikke som puslespillbiter som passer med en gang. I et forhold må man forme bitene før de passer perfekt.

Bøker som ligner "Faen ta skjebenen" av John Green.

Stikkord: Dette er bøker som spiller på hele følelsespekteret. Du vil smile og gråte, og bøkene får deg til å tenke. Spesielle karakterer som du blir glad i. Kjærlighet. Lettlest.

Se flere bøker som ligner her:

Bøker jeg har lest i år 2013

Her er bøkene som jeg har planer om og få lest ut innen 2013 er over.. :)

• "En annen dag" av David Levithan
  • "Dødelig kaos" av Matt Dickinson