Hvem hva hvor 1987

Schibsted 1986 Innbundet

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 1986

Aftenpostens aktuelle oppslagsbok - Med NÅ-leksikon
Redaksjonen avsluttet 1. oktober 1986 - Opplag 115.000 (siden første utgave: 3.273.000)
Redaksjon: Inger Lautin, Thorbjørn Faarlund, Helga Gaasdalen - ISBN 82 516 1066 4
Innledning/Forord
Årets Hvem Hva Hvor - den 47. i rekken siden første årgang så dagens lys i desember 1935 - fremstår i fornyet skikkelse, typografisk og redaksjonelt. For å gjøre det lettere for leseren og finne fram til opplysningene og oversiktsartiklene, har vi innført fargekoder for de enkelte kapitlene. I det Nå-leksikon, som avløser de tidligere emnekapitlene, er oppslagsord og artikler plassert i alfabetisk rekkefølge. "Sport og idrett" er fortsatt viet et eget kapittel, mens utenriksoversiktene er lagt in i "årsrevyen".
Nå som før er det redaksjonens mål at årets Hvem Hva Hvor skal fange opp samtidens typiske hendelser og forhold i smått og stort. Leseren vi finne alt det faste stoffet, men mer oversiktlig ordnet. Redaksjonen.