Hvem er du?

er mannen hun elsker virkelig det udyret de påstår?

av (forfatter) og Roar Sørensen (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2001 Innbundet

Claire Heller Chapman er en vellykket forsvarsadvokat, hun er lykkelig gift med Tom, har en datter på seks år og bor i et deilig hus omgitt av gode venner og naboer. En dag får hun vite at hennes mann ikke er Tom Chapman, men sersjant og desertør Ron Kubik, ettersøkt for en fryktelig og rå forbrytelse. Tom bedyrer sin uskyld, men stadig flere ting tyder på at han er skyldig. Hun velger å tro på mannen hun har giftet seg med, og vil til og med forsvare ham i en hemmelig riksrett.

Hun kunne nesten ikke tro den mannen hun hadde vært gift med i tre år, mannen hun elsket og kjente godt, gjorde. Det var som om en annen mann hadde tatt kontrollen over ham, en mann hun ikke kjente, en mann som kunne gjøre ting hennes Tom aldri ville ha drømt om.
Claire Heller Chapman har et perfekt liv. Hun underviser ved det juridiske fakultetet ved Harvard samtidig som hun har en suksessfull karriere som forsvarsadvokat, kjent som hun som tar sjansen på "umulige" saker . og vinner dem. Hun er lykkelig gift med finansmannen Tom, har en søt datter på seks år, og bor i et deilig hus omgitt av gode venner og naboer. Et flott liv. Helt til den dagen hun får vite at hennes mann slett ikke er finansmannen Tom Chapman, men sersjant og desertør Ron Kubik, ettersøkt for en fryktelig og rå forbrytelse.Snart vet Claire ikke hva hun skal tro. Tom bedyrer sin uskyld, samtidig som stadig flere ting tyder på at han er skyldig, og at han er det udyret som det blir påstått.Men hun velger å tro på mannen hun har giftet seg med og lovet å være hos i gode og onde dager. Hun går til og med så langt at hun selv vil forsvare ham i en topphemmelig riksrett.På sin leting etter sannheten begynner Claire å ane en ufattelig sammensvergelse på høyt nivå innenfor regjeringen og forsvaret. En sannhet som truer ikke bare hennes karriere, men også hennes liv og livene til alle hun er glad i.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2001

Genre Thrillere

• "Høyt spill" av Susannah Kells
  • "Blomsterbarnas arv - bind 2" av Scott Turow
  • "Blomsterbarnas arv - bind 1" av Scott Turow
  • "Inntrengerne" av Stuart Woods
  • "Den usynlige mann" av Harry F. Saint