Huset ved havet

ISBN13 9788202423186

EAN 9788202423186

Genre Spenning

Omtalt sted Nordland

Dønn utroverdig med karakterer som nok heller burde vært plassert på sekstitallet om dialogen skulle nærme seg å fungere. Men veldig sjarmerende og med god krimintrige, så jeg kosa meg, jeg. Ungdomsbok? Jeg tillater meg å tvile...

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Det går sånn ca ti år mellom hver gang jeg leser en krimbok. Denne passa derfor fint for meg; enkel, men allikevel spennende historie, morsomme karakterer og en god dose klassisk ungdomsbok. Lahlum er kul. Kommer til å anbefale denne til elevene på jobb :)

Morsom ungdomsbok som nok vil falle i smak til målgruppen 14-16 år. En lettfattelig krim ispedd en humoristisk kjærlighetshistorie gjør det lesverdig for voksne også.

Krim uten særlig ytre spenning, og med navn så like det var lett å gå i surr.

Man kan si mye om min far. I hvert fall hvis man er min mor eller min mormor.

" Det var jo unektelige ikke noe dyrt ønske. Men hvordan skal dere komme dere dit? Hun har vel ingen bil, og du får jo ikke tatt lappen før du fyller 18 i september?"
Jeg hadde fortsatt ingen som helst planer om å ta lappen når jeg fylte 18. Dessuten var det faktisk 1.oktober jeg ble født. Men det så jeg ingen grunn til å plage min bilglade far med å nevne her og nå. Jeg var etter nettsøket i baksetet godt forberedt på spørsmålet.
"Med tog via Trondheim til Mo i Rana. Derfra med buss videre til Vindfjorden!" svarte jeg.
"TOG?" sa min far høyt og fortørnet. Hver gang han sier tog høres det ut som han sier dampskip. Han har ved et par tidligere anledninger hevdet at han var i et tog for siste gang da han gikk i russetog i 1981, og lagt til at han av åpenbare årsaker ikke husker så mye av det.

• "Hodeløs - ikke få panikk, ikke mist hodet" av Kjetil Johnsen
  • "Pyro" av Stein Morten Lier