Huset i mørkret

Gyldendal 2007 Heftet

Da boka kom ut i 1945, vart ho først og fremst lese som eit fortetta uttrykk for nordmenns oppleving av den tyske okkupasjonen. Boka er imidlertid noko meir enn ein okkupasjonsroman. Ho er og ei allegorisk skildring av menneskets kamp mot undertrykking og vald, der forfattaren skildrer menneskets styrke og veikskapar, individet slik det openberrer seg når det blir sett på prøve.

Huset i mørkret vart skriven den siste vinteren under 2. verdskrigen. Da boka kom ut i 1945, vart ho først og fremst lesen som eit fortetta uttrykk for nordmenns oppleving av den tyske okkupasjonen. Huset i mørkret . det er sjølve biletet på det hærtekne Noreg. Men boka er meir enn ein okkupasjonsroman. Ho er ei allegorisk skildring av mennesket som kjempar mot undertrykking og vald, uavhengig av tidsepoke og stad. Her skildrar Vesaas på meisterleg vis styrken og veikskapen i mennesket, individet slik det viser seg når det blir sett på prøve.Som sitt bidrag til antologien Det beste jeg har skrevet (1949) valde Vesaas sjølv kapitlet «Oppreising» frå denne romanen.«. et dikterverk som etter all menneskelig og kunstnerisk beregning kommer til å lyse gjennom tidene.»Philip Houm

Utgivelsesår 2007

Omtalt tid 1939-1945

Omtalt sted Norge

Språk Nynorsk

Tildelt litteraturpris Melsomprisen 1946

slapp, spanande, eskapistisk sommarlektyre til dei late dagane som kjem.

Skjønnlitteratur som handler om hverdagslivet i Norge under andre verdenskrig.
Uferdig liste.

• "Båten om kvelden" av Tarjei Vesaas