Hund, han og henne i New York

av (forfatter) og Pernille Rygg (oversetter).

Gyldendal 2008 Innbundet

I denne boken blir eierne tvunget av sine hunder til å ta del i den verden de lever i, og tørre å utvikle vennskap og forelskelse. Som da Judy møter på den kjekke Everett på luftetur med hunden i Central Park.

Jerry Seinfelds bisarre verden møter Woody Allens kjærlighet til verdensbyen New York i denne vakre og ville historien om Judy, Everett og hundene deres. Central Park, New York: Judy er ute og lufter hunden sin, Beatrice, da hun faller hodestups for kjekke Everetts fortryllende smil. Everett på sin side begynner for alvor å sette pris på livet som nyskilt først når han forelsker seg i Howdy, Pollys nyanskaffede, lille valp. Polly bor sammen med broren, George, som ikke er like mye på jakt etter et kjærlighetsliv som et Liv i sin alminnelighet, og Howdy viser vei. Doris hater søppelet rundt gården hun bor i, og hun hater pisset på hjulene til SUV-en. Og fremfor alt: Hun HATER hunder. Det vil si: Helt til hun skaffer seg sin egen. Forvirret? I Hund, han og henne i New York, som i livet ellers, tvinger våre firbente venner sine eiere til å ta et skritt til siden, ta del i samfunnet de lever i, bli venner og noen ganger, noen veldig få ganger .; forelske seg. Vilt, vakkert og hemningsløst.Cathleen Schine er forfatter av en rekke internasjonale bestselgere, og flere av disse er filmet. Hun har også skrevet for b.la. The New Yorker og The New York Times Magazine. Dette er hennes andre bok på norsk. Cathleen Schine bor i New York.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205378759