Hulda Garborg

nasjonal strateg

Samlaget 2017 E-bok

Vinnar av Brageprisen 2011!

Hulda Garborg (1862-1934) var i mange år mest kjent som kona til den framståande forfattaren Arne Garborg. I denne kritikarroste og prisvinnande biografien løftar historikar og journalist Arnhild Skre Hulda Garborg opp til den plassen ho fortener i norsk historie.

Hulda Garborg var ein populær dramatikar og produktiv omsetjar, ho hadde ein stor forfattarskap og omfattande journalistisk produksjon. Ho var ungdomsidol, forstadsbohem, kosthalds- og livsstilsreformator, husflidsgründer, grunnleggjar av Det Norske Teatret og ein av dei mest vidreiste og samtidsorienterte kulturarbeidarane landet har sett.

Ikkje minst var Hulda Garborg ein utrøytteleg opposisjonell som kunne skjelve for småting i unge år, men som i vaksen alder tolte den beinharde norskdomskampen best av alle.

Biografien fortel også nært og usminka om Huldas krevjande samliv med Arne Garborg, ein av Noregs mest framståande forfattarar.

«Ein rein lesefest!»
Dag og Tid

«Denne biografien blir stående lenge»
Fædrelandsvennen

«Hun (Skre) viser hvor sentral Hulda Garborg var i etableringen av det norske, hun viser hvordan en sterk, insisterende og uhyre arbeidsom kvinne gjennom nasjonal identitetskamp klarte å skape seg en maktposisjon i en mannsstyrt utkantsivilisasjon i Europa.»
Dagbladet

Arnhild Skre (f. 1952) er norsk journalist og forfattar. Ho har solid røynsle som kulturjournalist gjennom meir enn tretti år i NRK, Dag og Tid og Aftenposten. Ho har doktorgrad i historie og har skrive kritikarroste biografiar om Theodor Kittelsen, Ragnhild Jølsen og Hulda Garborg. I 2011 fekk Arnhild Skre Brageprisen for biografien om Hulda Garborg.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788252193275

EAN 9788252193275

Omtalt person Hulda Garborg

Tildelt litteraturpris Brageprisen Åpen klasse 2011

Kjente knapt hennes navn. Men som vanlig var hun gjemt bak sin mann Arne som ble en kjent figur, som jeg har lest om og lært om på skolen.Undres hvorfor kvinner fra historien dyttes bak menn. Har lest tre biografier om kvinner som har betydd mye for vår samfunnsutvikling, slik Hulda også gjorde. En spennende og ikke minst opllysende bok om en sterk kvinne, populær dramatiker, forstadsbohem og ja, bunadsoppfinner av alt. Kansje mest kjent som grunnlegger av Det Norske Teater. Godt skrevet bok med mange illustrasjoner, foto som virker opplysende. Personlig skulle jeg gjerne sett den var skrevet på bokmål, men det forringer ikke denne meget gode boken.

• "Christian Frederiks tapte rike" av Mona Ringvej
  • "Opplysningens stjerne - Voltaire 1694-1778" av Camilla Kolstad Danielsen