Hudløs

av (forfatter) og Lasse Tømte (oversetter).

Tiden 2007 Innbundet

Det går en voldtekstmann rundt i Aberdeens gater, og overkonstabel Logan McRaes kjæreste, konstabel Jackie Watson, har tatt på seg jobben med å være agn. Da det viser seg at den hovedmistenkte spiller på Aberdeens fotballag, blir saka svært betent. Samtidig forsøker McRae å finne ut hvorfor liket av en uidentifisert mann er blitt dumpet utenfor legevakten. Det kan virke som om løsninga finnes i en underverden preget av pornografi, sexbutikker og S/M. Dette er den tredje romanen om Logan McRae.

Hudløs er tredje bok om overkonstabel Logan McRae og Aberdeenpolitiet. Det er grå, mørk februar i granittbyen. En voldtektsforbryter streifer rundt i Aberdeen, og etterlater seg en rekke mishandlede kvinner. Overkonstabel Logan McRaes kjæreste, konstabel Jackie Watson, er ute i felten som agn. Men da det viser seg at den mistenkte viser seg å være Aberdeen Football Clubs stjernespiller, blir saken fort betent. Og ganske snart får den glatte advokaten hans, Sleipe-Sandy Moir-Farquharson, både retten og media på sin side.Samtidig må overkonstabel McRae ta seg av det blodige liket av en uidentifisert mann, som blir dumpet utenfor legevakten. Politiet avdekker et lager med snuskete filmer, som alle viser offeret. Det kan se ut som en lokal bondage-gruppe har utviklet en særegen smak for voldelig død, og Logan blir dradd inn i den tvilsomme underverdenen av pornografi, sexbutikker og S/M-kultur.Logan og Jackie tråler de mest lurvete avkroker av Aberdeen, og står plutselig overfor både moralsk og fysisk fare. Det kan virke som de aldri vil se lyset igjen ...

Forlag Tiden

• "Før mørket faller" av Stuart MacBride
  • "Kald granitt" av Stuart MacBride
  • "Pegasus" av James Lee Burke
  • "Spesialenheten" av Ian Rankin
  • "Den sorte greven - Napoleons rival og den virkelige greven av Monte Cristo" av Tom Reiss
  • "Jerusalemkorset" av James Lee Burke
  • "Jeg dreper" av Giorgio Faletti