Hobbiten

femhærerslaget i bilder

av (forfatter) og Ingvild Jørve (oversetter).

Tiden 2014 Innbundet

Alt skal bli til støv og glemmes ...

Mens himmelen blir mørkere, forbereder Midgards folk seg på angrepet fra Saurons onde krefter.

Den offisielle Hobbiten: Femhærerslaget - i bilder viser den knusende avslutningen på kompaniets ferd for å ta tilbake kongeriket Erebor og det forferdelige slaget som skal fortære Ensomfjellets sletter.

Den siste Hobbiten i bilder, med forord av Sir Ian McKellen, viser Smaug den storslagnes ødemark og Femhærerslagets ødeleggelser.

Etter tilintetgjørelsen av Langsjøby vandrer innbyggerne gjennom ruinene av Dal og ser til Bard for lederskap når de skal gjenoppbygge livene sine. Nødlidende snur de seg mot Ensomfjellet og løftet om gjeld som skal tilbakebetales.

På Saurons befaling forbereder Azog Forderveren seg på å slippe løs en fryktelig hær, uten sidestykke i det tredje tideverv. Alt håp hviler på å forene Midgards frie folk i kampen mot ondskap, og Bilbo Lommelun er i besittelse av en mektig forhandlingsnøkkel.

Bli med på den siste reisen til Thorin Eikenskjolds kompani, der kampen om Ensomfjellets umåtelige rikdommer fortsetter mot en knusende avslutning.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2014

Serie I bilder (3)

Omtalt person J.R.R. Tolkien

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.