Hjerterått

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Aschehoug 2010 Innbundet

En collegestudent blir funnet død med et gapende hull i magen. Rettsmedisineren bekrefter at milten har blitt fjernet mens offeret fortsatt levde. Både media og det lokale politiet konkluderer med at det er den rømte fangen Gretchen Lowell som dreper igjen. Men detektiv Archie Sheridan, som fortsatt er sykemeldt etter sitt forrige møte med Gretchen, tror at det snarere er en copycat som er på ferde. Dette er den tredje romanen om Archie Sheridan.

En ny, grøssende god bok om den vakre seriemorderen Gretchen Lowell og etterforskeren Archie Sheridan. Gretchen Lowell - Beauty Killer - er fortsatt på rømmen. Takket være pressens sensasjonsoppslag er hun blitt en ettertraktet kjendis mer enn en fryktet morder. Det finnes til og med en bisarr fan-klubb. For Archie Sheridan gikk alt galt da han prøvde å fange Gretchen etter flukten fra fengselet. Når et nytt lik med hennes stempel - et hjerte - dukker opp, blir Archie tvunget til å handle. Er det Beauty Killer som er på ferde, eller har kultbevegelsen omkring henne skapt en helt ny form for ondskap?

ISBN13 9788203212857

EAN 9788203212857

Serie Archie Sheridan (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oregon

SKIKKELIG SKUMLE OG SPENNENDE BØKER, TRIOLOGIEN OM GRETCHEN :)))

Liste over bøkar eg les i 2011 og ein kortkort meining om dei.

• "Mørketid" av Chelsea Cain
  • "Døden to ganger" av Chelsea Cain