Hjerte og sinn

av (forfatter) og Maria Øygarden (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Heftet

Hjertespesialisten Clara Casey skal begynne å jobbe på en ny hjerteklinikk, det samme skal Ania, Declan, Fiona og Brian. Claras voksne døtre sliter med forskjellige problemer og samtidig dukker også Claras eksmann opp. Ania har flyttet fra hjemlandet Polen for å starte på nytt, Declan oppdager at engasjementet på klinikken blir noe annet enn han hadde forestilt seg, presten, Brian Flynns omdømme er truet og sjukepleieren Fiona klarer ikke å legge den vanskelige fortida si bak seg.

ISBN13 9788202337148

EAN 9788202337148

Serie Pause

Genre Romantikk

Omtalt sted Irland

Läser den svenska översättningen I själ och hjärta inläst av Carin Andersson och det är en trist talboksinläsning utan nyanser i inläsningen. Inte ens denna dödens trista inläsare klarar av att strypa det rika persongalleriet som på känt Binchymanér dyker upp från tidigare böcker. Som Brenda på Qentins eller Signora från Evening class. Älskar att få komma in i denna varma och bitvis grymma famn som Binchys böcker är och nu sammanföll det med att jag låg sjuk i sängen och kunde lyssna på högläsningen. Att det inte blir en sexa är för att jag ibland tycker att hon har kortat ner sig i vissa delar så att det inte blir så fullt av det myllrande livet som jag kan känna igen från andra delar av boken liksom andra av hennes böcker.

Dette leste jeg i 2013

• "Quentins" av Maeve Binchy