Hjelp barnet ditt

foreldreveilederen

av (forfatter) og Vidar Høyvang (illustratør).

Komma.no BA 2009 Heftet

Barnet ditt er det viktigste du har! Hva gjør du når barnet ditt sliter? Ikke alle møter med offentlige myndigheter er enkle. Noen barn passer ikke inn i skjemaene. Hjelpen finnes. Men hvor? Hva gjør du for å finne fram og bli hørt? Her er håndboka som gir deg konkrete råd. Hvor går jeg når jeg ikke vet hvem som kan hjelpe? Hvem spør jeg hvis jeg tror de ansvarlige tar feil? Hva gjør jeg hvis jeg ikke er enig med skolen? Hvorfor bør jeg lage min egen mappe når ting begynner å gå skeis? * Slik hjalp vi barna våre. Foreldres egne historier. * Her er de frivillige foreningene som kan tale din sak. * Derfor skal du tro på deg selv. Forfatteren Anette Haugen er journalist og faglitterær forfatter. Hun har arbeidet med fagstoff om barn i mange år. I boka tar hun utgangspunkt i folks personlige erfaringer. Hun viser at det offentlige kan være både en vanskelig samarbeidspartner og en god venn.

Forlag Komma.no BA

Utgivelsesår 2009