Historien om den forbløffede kongen

av (forfatter) og Kristina Solum (oversetter).

Solum 2003 Innbundet

Handlingen foregår i Madrid, tidlig på 1620-tallet. Byen er utsatt for utrolige og urovekkende hendelser og fenomener. En huggorm er løs, eller er det en slange, eller kan hende en drage? I en av byens gater ryker det av svovel fra helvete. På himmelen rir de mest uanstendige hekser, og sist men ikke minst: Kongen har høylytt latt vite at han ønsker å se sin hustru - dronningen - naken. Det siste er ingen privatsak, men en statsaffære. For hvis en konge synder, kan jo, i følge tiden tro, hele folket bli straffet.

Forlag Solum

Utgivelsesår 2003